Sportolás?! Nagyszerű lenne. Szeretnéd elkezdeni? Remek! Ezen kezdeti gondolatok után jön a további kérdés: hogyan csináld, hogy rendszeressé is váljon az életedben a sport, kitartsál mellette és ne add fel. Erre kívánok pár tippet adni hónapról hónapra lebontva.

Először is döntsd el, milyen sportot is szeretnél űzni. Ha csoportosat, mert szeretsz másokkal együtt edzeni, sportolni, akkor nézz körül a környezetedben megtalálható edzés lehetőségek között. Nyilván nagyobb városban nagyobb a választék az órafajták és edzésformák között, de egy kisebben is legalább 5-6-féle biztosan akad. Válassz, és próbáld ki. Akár többet is, majd köteleződj el egy vagy akár kettő mellett.

fittoldal_sj_5Ha magányos farkas vagy, vagy éppen csak otthon van lehetőséged mozogni, akkor végy legalább kétféle dvd-t, ami szimpatikusnak tűnik. A youtube-on biztosan találsz néhány bemutató filmet a kinézett dvd-kről, így könnyebb lesz a választás.

Ha edzőtermi edzés mellett szeretnél elköteleződni, akkor válaszd ki a megfelelő edzőtermet. A kritériumokat a választáshoz Te állítod fel: jól érzed magad ott, kedves a személyzet, jó a hangulat (bár nem társasági életet élni mész oda), a berendezések használhatóak, van tükör, tiszta, stb.

De dönthetsz a futás, a kerékpározás és egyéb kinti sport mellett. Ehhez természetesen a megfelelő környezet kell, illetve a megfelelő cipő, kerékpár, stb. szükségeltetik.

Mindegy, milyen mozgásformát választasz, egy valami fontos: az, hogy még pár hónap eltelte után is azt mondhasd, ‘sportolok‘. Ehhez pedig az elköteleződés elengedhetetlen.

Mindemellett légy céltudatos.

 

fittoldal_sj_4

S most következzenek a tippjeim, amit követve a rendszeres sportolás szerves része lesz az életednek.

1. hónap – Kezdd el

Először is, tekints úgy a sportolásra mint egy olyan tevékenységre, ami természetes és az élettel együtt jár. Mint tudjuk, az élet egyik jele a mozgás.
Másodszor, teremts időt az edzéshez. Legalább 3 x 1 órát vagy akár 5 x 30 percet egy héten. Tervezd újra a hetedet, alakítsd úgy az életedet, hogy beleférjen ez a pár óra. És tarts magad az új rendhez. Ha Te magad eltökélt vagy és ragaszkodsz a kijelölt időpontokhoz, akkor előbb-utóbb a környezeted is tudomásul veszi, hogy azok a percek, órák csak a Tieid és a sporté.
Hogy könnyítsd a terved betartását, írd fel a naptáradba (papír, mobil app, stb) a kijelölt időpontokat. Minding gondolj lelkesedéssel a következő edzésre és arra, milyen jól is fogod közben és utána érezni magad.

 

2. hónap – Lelkesedj a mozgásért

Lelkesítsd magad! Tartsd mindig szem előtt, miért is jó neked, ha sportolsz. Az edzés, a mozgás azon momentumaira koncentrálj, amik örömet és pozitív érzéseket okoznak neked.
Ha nehéznek is érzed egy-egy pillanatát, egy-egy gyakorlatot, akkor tudd, hogy legközelebb már egy picit könnyebb lesz, illetve azt, hogy nehézség nélkül nincs fejlődés.
Legyél elégedett magaddal az edzésed végén!

 

Már két hónapnál jársz. Eddig minden remekül ment. De hogyan tovább?! A következő cikkben még három hónapra lesz javaslatom! Figyeld!

 

Simkó Judit
személyi edző
stresszkezelő konzultáns
(kineziológus)

Olvasók száma: (54)

5 lépésben a rendszeres sportig – 1. rész bejegyzéshez 1 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?