Végre rászántad magadat a sportolásra. Talán sokadszorra kezdted újra, vagy csak most először vágtál bele. Azt mondják, elkezdeni nehezebb, mint folytatni. Tényleg így van, vagy csak a fáma mondja? Egy biztos, kitartás és elhatározás mindenképpen kell hozzá, hogy ne add fel egy-két hét vagy hónap után. Az első két hónapra már adtam tippet, most nézzük a következő hónapokat!

 

fittoldal_sj_63. hónap – Fókuszálj a kitartásodra

Megdicsérheted magadat, hogy eddig kitartottál a terved és a sport mellett.
Továbbra is törekedj arra, hogy eljárj az edzésekre. Valószínűleg már élvezed a sport adta előnyöket, örömöket, és tapasztalod magadon, a testeden, a mindennapjaidon a pozitív változást. Ezeket jussanak eszedbe, ha éppen nyűgös vagy, és tennéd vissza a sportcuccod a szekrénybe, mert éppen nem sok kedved van edzeni.
Emlékszem egy délutánra, mikor a kisördög azt sugdosta a fülembe, hogy ne menjek futni, jó otthon nekem feküdni és tévézni. Nagyon nem ellenkeztem vele, vissza is feküdtem az ágyra. Valószínűleg ezzel a mozdulattal játszottam ki a kisördögöt, mert abba hagyta a dumálást. És ekkor megszólalt a kis angyal, “öltözz, és menj futni”. Szerinted ki győzött?! A futás után csak hálát tudtam adni, hogy az angyalkára hallgattam.

Mai napig előfordul, hogy úgy kezdem az edzésem, hogy nem sok kedvem van hozzá, aztán arra gondolok, milyen jó is közben egy-egy gyakorlat alatt izzadva szusszogni, vagy éppen az 5. kilométert róni. Az edzés utáni elégedettség érzése pedig felbecsülhetetlen!

A hónap végén legyél büszke magadra, hogy még három hónap után is rendszeresen sportolsz!
4. hónap – Nézz vissza egy pillanatra

Három hónap aktív sportolás után már a testen is látszik, hogy aktívan mozogsz: vagy izmosodtál, formálódtál, vagy már nem fullaszt ki, ha futólépésben kell valahová sietned. Hasonlítsd össze a 12 héttel azelőtti és a mostani önmagadat: miben fejlődtél, mennyire sikerült az életed részévé tenni a sportolást, közelebb kerültél-e a céljaidhoz. Akár fotót is készíthetsz magadról a kezdetetkről és a ‘most’-ról.

Azzal is tisztában kell lenned, hogy ha fogyni akarsz, vagy akár szálkásabb izomokat szeretnél magadnak, akkor az étkezéseden is változatni kell, hogy a felesleges hájrétegből lemenjen a kívánt mennyiség.

Bármilyen eredménnyel zárod az eddig eltelt időszakot, csak dicséretet érdemelsz, hogy idáig is kitartottál.

 

5. hónap – Tűzz ki (új) célokat

No, nem kell rögtön arra gondolni, hogy valamilyen versenyre nevezzél be. Nem. Arra keress célt, hogy fejlődhessél, hogy továbbra is legyen mi motiváljon.

Példának okáért: ha eddig csak 2 fekvőtámaszt tudtál megcsinálni, tűzd ki célul, hogy egy hónap múlva menni fog 8 db is. Vagy ha eddig csak 30 percet tudtál egyhuzamban lefutni, akkor legyen ebből 40 perc 4 hét alatt.

Néhány hete lefutottam nem hivatalosan a maratoni távot. Többen meg is kérdezték, hogy ez után ugyan mit fogok csinálni, vajon lesz-e célom. Persze, hogy lesz, hiszen ezt a távot lehet jobb idővel lefutni, illetve más terepviszonyok között is. Az ember mindig talál új kihívásokat, melyek újabb motivációt adnak.

De fontos, hogy a realitások talaján maradj, hiszen ha elérhető célt tűzöl ki, akkor nagy valószínűséggel el is éred majd. Azonban a léc megugrása kihívást is kell, hogy jelentsen. Ugyanis így neked is lesz sikerélményed, valamint fejlődsz is. Ha túl alacsony  a léc, akkor bár átugrod könnyedén, de nem fejlődsz.

S amit érdemes szem emlőtt tartanod:

Mindezt magadért, az egészségedért teszed! És ebből csak Te profitálhatsz!

 

A bejegyzés első részét ITT olvashatod!

 

 

Simkó Judit
személyi edző
stresszkezelő konzultáns
(kineziológus)

Olvasók száma: (46)

Vélemény, hozzászólás?