… a mellett, hogy “mától (nem holnaptól vagy hétfőtől) sportolni fogok”.
Aztán fogd a sportcuccodat, és kezdd el. Ami neked jólesik. Futás, aerobik, zumba, gimnasztika, kerékpározás, úszás vagy egy kiadós túra vagy jó kis séta. Csak mozdulj meg!

Mi gátol meg abban, hogy rendszeresen magadra öltsd a sportcuccodat, és egy edzéssel jól megizzasztd magad? Mennyi kifogást tudsz felhozni, hogy ma éppen miért nem edzettél, vagy fogsz edzeni, vagy miért hagytad abba két hete, egy hónapja, egy éve, és miért nem kezded el újra?

Van egy jó és egy rossz hírem. Ami ugyanaz: csak rajtad áll! Csak rajtad múlik. Ne gondolkozz, ne töprejg, ne keress társakat, ne várj az ideális pillanatra, csak kezdd el most! És tarts ki a döntésed mellett.

Tudom, miről beszélek.

Sok-sok évig kampány-sportot űztem, és mindig fogyás céljából. Pár hónapig szinte majd’ minden nap edzettem (mindig volt valamilyen kedvenc mozgásformám éppen), aztán kifulladt a dolog. Valószínűeg túledzettem magam.

fittoldal_sj_2Aztán minden sportolás nélkül lefogytam (idegesség és nem evés), és csak néhány ászanával tartottam karban magamat. Majd jött a tánc heti egy-két vagy három alkalommal. Tulajdonképpen egy ideig nem is volt igényem, sem időm komolyabb sportolásra.

Aztán az irodai munka betett. Már kevés volt a tánc mint mozgás. Volt, hogy néhány órás munkahelyi üldögélés után már muszáj volt térdepelnem a széken, mert annyira elzsibbadt a hátsóm az üléstől. Éreztem, ennek fele se tréfa.

Talán ez is hozzájárult ahhoz, hogy 2008. márciusában futni kezdtem. Először is az indított erre, mert kíváncsi voltam, két hónap alatt heti két vagy három óra futás mit művel a lábammal. Izmosabb lesz-e. Egy hónap után így írtam róla:
“Már egy hónapja nyomom a futás projektet. Legalább kétszer egy héten futok egy bizonyos távot. Két hónapot adtam a futásnak, hogy mit alkot a testemből. Egy hónap után mondhatom, hogy némely izmom a lábaimon, fenekemen sokkal keményebb.
A két hónap letelte után is folytatom a projektet. Újabb két hónap.”

A letelt tesztidő után így nyilatkoztam:
“Lejárt a két hónap próba. Ami a futás projektet illeti. Meg vagyok elégedve az eredménnyel. Régen volt már ennyire feszes a combom és a fenekem. És látszik is! …
Úgyhogy folyt.köv. – most már – biciklizéssel váltogatva a futást!”

Valamint alkalmi görkorizással.

Másfél év után úgy éreztem nem fejlődöm semmit. Illetve még izmosabb lábakat és feneket szerettem volna. Elővettem két alakformáló dvd-t, és azokat felváltva nyomtam a hét 5-6 napján. Ugyan a futás – egészségi problémák miatt – egy időre félbemaradt, azonban az edzés iránti szükséglet részemmé vált. Ezért keltem és kelek korán, hogy ezzel kezdhessem a napomat.

Az, hogy a mai napig rendszeresen edzek (amellett, hogy sportedző lettem), kell egy jó adag kitartás és elköteleződés. És megértése annak, hogy a mozgás hozzátartozik az életemhez. Szükségem van rám. De ez vonatkozik mindenkire. Ezért is fontos, hogy dönts és tarts ki mellette, legyen bármi is a célod!

Ehhez szeretnék tippeket adni a következő írásaimban.

 

 

Simkó Judit
személyi edző
stresszkezelő konzultáns
(kineziológus)

Olvasók száma: (53)

Vélemény, hozzászólás?