Napról napra látom különböző fitness oldalakon posztolni az 1200-1300 kcal-os „fogyást-ígérő” étrendeket; de vannak olyanok is, melyek vércsoporthoz illeszkednek, mások pedig 160 g szénhidráttal számolnak, mint napi irányadó mennyiség… Fitness guruk, akik látatlanban ígérik Neked a sikert, ha reggelire megsütöd a három tojásfehérjés rántottát, ebédre pedig a 200 g nyelvhalat, vacsira meg 4 db abonettet fogyasztasz 2 szelet selyemsonkával.

Nem mondom, hogy a nagy számok törvényén nem lehet szerencséd, és hozhatnak mindezek sikert számodra, de mielőtt rájuk teszed az életed, gondolkozz picit!

Bár lehetnek az étrendek irányadók számodra, de kezeld őket „csak” mintának és figyelj a szervezetedre! A munkát – ha valóban sikert szeretnél érni – nem úszod meg a táplálkozás terén sem!

fittoldal


1. Számold ki a napi energiaszükségleted! Lehet, hogy Neked éppen az 1300 kcal az ajánlott napi mennyiség, de egy rendszeresen edző nő számára a napi energiaszükséglet sok esetben – kortól, munkától stb. függően – akár 2000-2200 kcal körül is mozoghat!
2. Sok embernek ajánlanak napjainkban 160 g szénhidrátos étrendet (IR diéta), de vannak, akik ettől a mennyiségű szénhidráttól lassan de biztosan híznak, másoknak azonban napi rutinjuk mellett 180, vagy akár 200 g szénhidrátra is szükségük van a szervezetük megfelelő működéséhez.
3. A napi ötszöri étkezés nagyon kedvező lehet, de egy reggel 6-kor kelő és este 11-kor lefekvő embernek 6, vagy akár a 8 étkezés is belefér a napjába (ha figyelembe vesszük a 2-3 órás ütemezés szabályát).

Ezek az alapok. És akkor még nem beszéltem a különböző ételallergiáról, -intoleranciákról, az inzulinrezisztenciáról vagy cukorbetegségről, az emésztési zavarokról, pajzsmirigy alul- vagy túlműködésből adódó panaszokról, egyéni életritmusról stb.

Olvass, tanulj, meríts ötleteket, tégy próbákat, és mindeközben a legfontosabb: figyelj önmagadra! Mi esik jól és mi nem, mire hogyan reagál a szervezeted, mit szeretsz enni reggel és mit uzsonnára, mi az, ami felpörget, mi az, ami elálmosít. Mi mennyi, milyen összetételű, mennyire jótékony.
A szakemberek tudnak segíteni, irányt adni, de csak Te tudod a magad számára legjobb étrendet mindezek alapján összeállítani! Változatosan, színesen, mértékletesen, egészségesen! Szívvel, lélekkel, akarattal!

Találd meg a magad útját! Ha pedig iránymutatásra van szükséged, akkor kattints a hírlevél feliratkozás lehetőségére a honlapomon: http://barhogyislegyenmozogj.hu/kalmanterez/hirlevel/

Olvasók száma: (82)