Csukd be a szemed és képzeld magad elé. Csinos? Jóképű? Pénzes? Pont téged keres? Rajzoljuk le! Mi foglalkoztatja? Mik a problémái? Mik az igényei? Mik a lehetőségei? – Ha ezeket ismerjük, akkor meg tudjuk Őt szólítani.

Bármilyen marketing tevékenység előtt az egyik legfontosabb dolog tisztáznunk, hogy kik is az ügyfeleid. Tudnod kell, hogy pontosan kinek kínálod a szolgáltatásod, kinek akarsz eladni valamit. Ez alapján fogjuk megszólítani őket, erre építjük az egész marketing kommunikációnkat.

Az álomügyfél – Buyer Persona

Az angolul úgy mondják, hogy hozz létre egy ‘Buyer Persona’-t. Ő lesz az álomvevőd, vagy álomügyfeled.
Személyesítsd meg, vizualizáld magad elé.  Ki is lehet az ideális ügyfeled, akinek a leginkább készült a szolgáltatásod, vagy a terméked.

alomugyfel

Személyi edzők álom ügyfele lehet

50 közötti, egyedülálló, felsőfokú végzettséggel rendelkező, cég tulajdonos, aki jó keresettel, egzisztenciával, szabadidővel rendelkezik. Érdeklődik az egészséges életmód, a sportok, a testedzés iránt. Nem élsportoló de lehet, hogy korábban sportolt valamit, most szeretne fogyni, vagy szeretné magát fitten tartani. Szereti a divatot, követi a trendeket, lakhelye az edzőterem 1km-es közelében van és időbeosztását saját maga alakítja.

Minél pontosabban határozod meg az álomügyfeled, annál pontosabban tudod őt megszólítani a reklámjaidban és a közösségi felületeiden is.
Az álomügyfél feltérképezéséhez összeszedtem a legfontosabb kérdéseket amikre ha válaszolsz, akkor körülbelül meghatározható, hogy ki is lesz a te Buyer Personád.

Mire keresünk válaszokat?

  • Milyen demográfiai és földrajzi jellemzőkkel rendelkezik?
  • Milyen a szociális és anyagi helyzete?
  • Milyen a szegmensben dolgozik, mi a munkája, beosztása?
  • Milyen ismeretekkel rendelkezik, mi a végzettsége, honnan szerzi az információit?
  • Hogyan telik egy napja, mit csinál munkaidejében és szabadidejében?
  • Mik a problémái, mikre keres megoldást, mik foglalkoztatják, mik jelentenek értéket a számára?

30 kérdés és még több válasz az álomügyfélhez

Összeírtam neked 30 kérdést amire válaszolnod kellene amikor elképzeled az álomügyfeled.
Ha valamelyik kérdésre nem tudod a pontos választ, vagy több jellemző is megfelelhet, akkor válassz olyat, ami a több lehetséges jellemző közül a legerősebb, ami a legideálisabb lenne. Ez lesz a fő tulajdonsága, de a többi lehetőséget se vesd el. Lehetnek olyan kérdések, ahol egyforma súlyú válaszokból több is lehet. Írd össze őket!

Demográfiai jellemzők:

1. Férfi vagy nő?
2. Milyen korosztály (tól-ig behatárolva)?
3. Mi az anyanyelve? Milyen nyelveken beszél és milyen nyelven használja az internetet?

Szociális helyzete:

4. Szülő, vagy gyermektelen? Ha szülő, akkor hány és milyen korú gyermeke van?
5. Házas, elvált, egyedülálló, kapcsolatban van, vagy sem?
6. Egyedül élő, vagy vannak más eltartottjai?
7. Megfelelőek-a a lakhatási körülményei?

Helyi célzáshoz fontos jellemzők:

8. Melyik országban, melyik városban lakik?
9. Hol dogozik, vagy hová jár iskolába?
10. Hová jár rendszeresen? Pl: ingázik a lakása és a munkahelye között?
11. Mivel utazik a munkahelyére? Mennyi időt tölt utazással?

Végzettségére, tanulmányaira vonatkozó jellemzők:

12. Mi a legmagasabb iskolai végzettsége?
13. Milyen szakmát tanult, vagy tanul éppen, milyen képzésen fejleszti magát?

Anyagi helyzete:

10. Milyen társadalmi rétegbe sorolható?
11. Mennyi lehet a havi keresete?
12. Milyen vagyonnal rendelkezik?
13. Van-e megtakarítása, befektetése?
14. Van-e hiteltartozása?
15. Rendelkezik-e saját lakással, vagy bérleményben lakik?
16. Van-e gépjárműve?

Munka, beosztás, tevékenységi kőr:

17.  Milyen ipari, kereskedelmi, vagy szolgáltatási szegmensben dolgozik?
18. Milyen beosztásban dolgozik?
19. Mi lehet a munkája, tevékenysége?

Hobbi, szabadidő:

20. Milyen szabadidős tevékenységeket végez?
21. Sportolt-e, vagy sportol-e jelenleg is aktívan?
22. Milyen kulturális időtöltése van?
23. Szokott-e utazni (nyaralni/telelni) és milyen rendszerességgel? Belföldre, vagy külföldre?

Informatikai ismeretek:

24. Milyen szintű informatikai ismeretekkel bír? Honnan szerzi az információit?
25. Használ-e internetet, okostelefont és ha igen, akkor milyen aktívan?
26. Használja-e az internet közösségi felületeit, ha igen, akkor mit és milyen aktívan?

Kapcsolata a szolgáltatásoddal/termékeddel:

27. Már korábban is ügyfeled volt?
28. Találkozott-e már a termékeddel, ismeri-e? Ha nem, akkor nyitott, érdeklődő-e a terméked iránt?
29. Szüksége van-e a termékedre? Megoldja-e a terméked, vagy szolgáltatásod valamely problémáját, ha igen, melyiket?
30. Mik az elvárásai a termékeddel kapcsolatban?

Ha tudsz még fontos kérdést feltenni a fent felsorolt 30 kérdésen kívül, akkor írd meg (lehet, hogy kihagytam valamit)!

Amint megvannak a válaszok tudni fogod, hogy hol keresd az álomügyfeled, kiket célozz a hirdetéseiddel, hogyan szólítsd meg Őt!
Remélem ismét tudtam segíteni egy morzsával, oszd meg másoknak is, ha tetszett!

Keressük meg együtt az álomügyfeled!

Kérd az Online Marketing Audit szolgáltatásom!
60 perces konzultációban átbeszéljük a céljaid és a hozzá vezető online lehetőségeket. Átnézem a jelenlegi online felületeid, elmondom róluk a szakmai véleményem és ötleteket adok a folytatáshoz.

Kattints a gombra!

Majdnem ingyenes!
Üdv: Catana


Iratkozz fel a Fitnesz Marketing Morzsákra:

Iratkozz fel a Fitnesz Marketing Morzsákra!
A felhasználási feltételeket elfogadom

Olvasók száma: (102)