Az edzőtermeknek, személyi-, vagy csoportos edzőknek, a fitnesz szolgáltatóknak hoztam 10+1 stratégiai marketing tippet az újranyitáshoz. Segíteni szeretnék, ezért ez a cikk néhány napig nyilvános lesz. Osszátok, hogy minél több emberhez eljusson!

A cikkem célja nem az, hogy megmondjam a tutit. Nem is lehet mindenkinek ugyanolyan tanácsot adni. Minden edzőnek, teremnek, minden vállalkozásnak egyedi igényei és lehetőségei vannak, amik egyedi megoldásokat kívánnak. A cikk célja mindössze annyi, hogy megmozgassa az agytekervényeid. Minden írásomnál, tanításomnál azt mondom, hogy amit olvasol, azt helyezd bele a saját vállalkozásodba és gondolatban alakítsd át! Mik azok, amiket az alábbi tippekből fel tudsz használni és hogyan? Milyen egyedi megoldások jutnak eszedbe azokról, amiket most olvasni fogsz? Járjon az agyad, gondolkozz, fantáziálj, tervezz, alkoss!

1. Legyél te a leghangosabb!

Mindenki egyszerre fog nyitni, mindenki a saját taralmát fogja tolni a közösségi portálokon. Nagy lesz a reklámzaj. Csak akkor fogják az emberek meghallani a hangod, ha te leszel a leghangosabb. Mit jelent ez?
Egy barátomnak étterme van. Tudjuk, hogy milyen volt a helyzete, hosszú hónapok óta zárva volt. A nyitás hírére már posztolta, hogy takarítanak az üzletben, hogy mi lesz a kínálat és hogy mennyire várják, hogy újraindulhassanak. A nyitáskor megmutatták, hogy mennyien voltak, hogy milyen volt a hangulat. Komolyan még nekem is kedvem támadt elmenni hozzájuk, pedig Ózdon van az étterem.

Képzelj el egy képet! Két étterem áll egymás mellett. Egyikről sincs információd. Nem tudod, hogy hogyan főznek, nem tudod, hogy milyen a kiszolgálás. Az egyik kerthelyiségében majdnem minden asztal foglalt, a másik kong az ürességtől. Melyikbe mennél be szívesebben? A válasz, hogy a telibe, mert valamiért a többi ember is azt választotta, “biztosan tudnak valamit”. Ezt hívjuk a marketingben társadalmi bizonyítéknak.

Így van ez az edzőtermeknél, az edzőknél és más vállalkozásoknál is.
A feleségem spanyol nyelvet tanít magántanárként. Annyi tanulója van, hogy ki kellett írnunk az oldalára, hogy nem tud több tanulót fogadni. Tudod, hogy mi lett az eredménye? Amíg más nyelvtanárok küzdenek, hogy diákokat szerezzenek, addig nála elkezdtek jönni a várólistások.

2. Ne hagyd, hogy elfelejtsenek!

A Fitnesz Online Marketing Út című könyvemben a marketing út 5. állomása a listaépítés. Dan S. Kennedy, amerikai üzleti guru már rávilágított arra, hogy az emberek 68%-a azért nem veszi igénybe ismét a szolgáltatásod, mert egyszerűen elfelejt. Miért? Mert nem voltál elég hangos neki és más vállalkozás elterelte a figyelmét. Valaki többet kommunikált vele, mint te.

A nyitásról folyamatosan kommunikálnod kell. A takarításról, a készülődésről, az üzletnyitásról, az érzéseidről, az várakozásodról, az újdonságokról, az emlékekről, stb… Minimum napi két posztot ki kell tenned a közösségi felületeidre. Írj levelet az email listádra! Küldj SMS-t a telefonlistádra! Küldj postai levelet a címlistádra!

Van egyáltalán vendég/ügyfél listád? Azt szoktam mondani, hogy a listaépítés a kockás füzettel kezdődik. Nem túl GDPR kompatibilis, de valahol  el kell kezdeni. Hány éve dolgozol edzőként? Ha mindenkinek meglenne az elérhetősége akit edzői tevékenységeddel segítettél valaha, akkor mekkora lenne a listád és ezzel szemben most mekkora? Nincs is még listád? Akkor nagy bajban vagy. Sürgősen keress meg és Fittoldal tagként vendégem vagy egy ingyenes marketing villámkonzultációra!

3. Indíts újranyitási programot (ne árakciózz!)

Óriási lesz az érdeklődés. Meg fog telni a naptárad, a termed. Felesleges pénzkidobás az árakció. Helyette kínálj valami fantáziadúsabbat. Pl egy újranyitási programot, egy post-karantén programot, egy egészségmentor programot, egy start csomagot! Valamit, amit nem lehet más edzőkkel, vagy termekkel ár alapon összehasonlítani.

4. Jutalmazd a hűséget!

Gondolj a törzsvendégeidre, a VIP ügyfeleidre! Jutalmazd a hűségük, hogy ennyi idő után is téged választanak. Itt is ha lehet, akkor ne ingyen órával, vagy kedvezményekkel jutalmazz, hanem plussz szolgáltatással, vagy apró ajándékkal. A lényeg, hogy érezzék a háládat, a törődésedet.

5. Oszlasd el a félelmeket!

A vírushelyzet még nem ért véget. Sokan továbbra is tartanak a fertőzéstől. Kommunikáld, hogy mit teszel a védelmükben. Hogyan valósul meg nálad a távolságtartás, mi a fertőtlenítési folyamat, mit teszel az egészségügyi biztonságért, hogyan tartjátok be az előírásokat.

6. Szervezd meg az előjelentkezést, a várakozási listát!

Az előírások létszámkorlátot is jelentenek. Egyértelműen kell kommunikálnod, hogy nálad mit jelent a létszámkorlát. Hány fő az engedélyezett és mi történik, hogy többen jelentkeznek. Egyéni folyamatot kell kidolgoznod a várólistásokra. Hogyan tudod őket megtartani, mit mondasz nekik, hogy ne menjenek át a konkurenciához?

7. Legyen a minőségen a hangsúly!

Így lesz a kevesebb több. Mivel kevesebb a vendég, több időt tudsz fordítani egy-egy vendégedre. Ezt is kommunikáld, mert nem csak kapirgálni, kukorékolni is kell. Kommunikáld, hogy mit jelent a magasabb minőségi szolgáltatás. Pl egyedi igényfelmérés, a karantén alatt felmerült problémák átbeszélése, egyedi edzéstervek, jobb eszközök, új programok (lsd. 3-as pont)

8. Felülértékesítés (plussz bevételi forrás)!

Sok pénzed esett ki és a létszámkorlát miatt most sem tudsz teljes létszámmal üzemelni. Valahogyan mégis több pénzt kellene tenni a kasszába. Emlékszel, hogy a a gyorsétteremben minden vásárlótól megkérdezik, hogy “adhatom nagyobb krumplival ?” – ez a felülértékesítés. Vagyis az Upsell. De lehet ezen kívül keresztértékesítés (cross sell) is. Egy ismerősöm kozmetikusként az üzletében a saját készítésű mandaláit árulja. Ez a keresztértékesítés.
Ne engedj el senki az edzésről anélkül, hogy valamit nem kínáltál fel neki, nem adtál el neki! Egy sportkrémet, egy fitnesz programot, egy sporteszközt, egy bérletet, egy online előfizetést, stb…

9. Tartsd meg az online lábad!

Lehet, hogy sok olyan vendég is csatlakozott hozzád az online időszakban, akik a fizikai távolság miatt normál körülmények között nem tudtak volna eljutni az edzésedre. Ne engedd el őket! Már a pandémia elején mondtam, hogy aki ügyesen csinálja, az előnyt kovácsolhat a helyzetből. Alakítsd át az online edzéseid, változtass a tartalmi stratégiádon! Közvetítsd online az élő edzéseid, vagy csak rögzítsd őket, hogy online is felhasználhasd és ne kelljen kétszer dolgoznod.
Irányítsd az online vendégeid az élő edzéseidre és az élő edzéseden résztvevőket pedig irányítsd az online felületeidre.
Akinek akadályt jelent az online felület használata, annak élőben be tudod mutatni, meg tudod tanítani a kezelését. Az online vendégeidnek pedig meg tudod mutatni, hogy milyen az, amikor csoportos óra zajlik.

10. Hirdess!

Ha jó eredményeket szeretnél elérni, akkor nem fogod megúszni a fizetett hirdetések indítását, különben a követőidnek csak egy töredékét fogod organikusan elérni. Mindenki egyszerre fog reklámozni, és önerőből lehet, hogy nem leszel elég hangos ahhoz, hogy a konkurenciáid hangoskodása mellett a te hangodat is hallják a vendégeid. Ki kell tűnnöd a reklámzajból, hogy a listád mind nagyobb részét elérd. Elérés alapú FB hirdetéseket érdemes indítanod a nyitáshoz.

+1 Legyen esemény az újranyitás!

Az újranyitás ne csak egy naptárbejegyzés legyen, hanem egy várt esemény. Nem baj, ha már napok (hetek) óta nyitva vagy, utólag is ünnepelhetsz. Öltöztesd, díszítsd fel a termed, a weboldalad, a FB csoportod (egy ünnepi fejléccel), szervezz bulit! Szervezhetsz újranyitási napot, vagy újranyitási hetet. Ünnepeljetek! Legyen nagy felhajtás! Minél nagyobb az újranyitás körüli pörgés, annál hangosabb leszel és annál több emberhez jut el a híred.

További segítség + 1000Ft/hó kuponkód:

Őszintén remélem, hogy sikerült megmozgatnom a fantáziád és ha csak egy ötlet is született a fentiek alapján, már megért megírnom és elolvasnod. További hasznos marketing cikkeket, tréningeket találsz a Fittoldal zárt tartalmi rendszerében és előfizetőként ingyenes villámkonzultációt is kérhetsz.
A Fittoldal tagságról itt olvashatsz bővebben, előfizetést pedig itt indíthatsz, amihez további segítségként egy havi 1000Ft-os kuponkódot adok neked. Ez a kuponkód minden hónapban 1000Ft kedvezményt jelent számodra a havi tagsági díjból.
A kuponkód a regisztrációnál csak addig váltható be, amíg ez a cikk nyilvános.

Kuponkód: “ujranyitas