Szeretnéd tudni, hogy milyen az online marketinged fitnesz edzőként, teremként, vagy szolgáltatóként?
Válaszolj az alábbi 18 kérdésre igennel, vagy nemmel! Minden igen annyi pontot ér, amennyi a kérdés mögött szerepel. Add össze a pontjaid és kiderül, hogy milyen a fitnesz marketinged! A végén olvasd el az eredményt!
- Van szakmai Facebook oldalad? Nem a személyes fiókodról van szó, hanem Facebook oldalról, ahol adminisztrátor vagy. Ezt a FB oldalad követik azok, akiket érdekelnek a szolgáltatásaid, a tartalmaid.
(4p) - Van a FB oldaladon Chatbot? A ha nem tudod, hogy mi az, akkor nagy valószínűség szerint nincs. A Chatbot egy külső szolgáltatás, ami beépül a FB oldalad üzenetküldő rendszerébe. Itt tudod autómatizálni a felhasználók kérdéseire adott válaszokat. Példának nézd meg a https://m.me/fittoldal chatbotunkat.
(2p) - Tudatosan gyűjtöd a FB oldalad követőit? Nem elég egy FB oldalt elindítani. Rendszeresen kell tartalamat posztolni, tudatosan kell építened az oldalad követőtáborát. Folyamatosan nő a követőtáborod?
(4p) - Van privát FB csoportod? Az a zárt csoport, ahol összegyűjtöd az egy téma, egy szolgáltatásod iránt érdeklődőket és közösséget kovácsolsz belőlük.
(2p) - Van szakmai tartalmú Instagram Fiókod? Nem olyan fiókra gondolok, ahol a nyaralásod képei vannak fent, (kivéve, ha személyes márkát építesz), hanem ahol a szakmai anyagokat osztod meg.
(2p) - Tudatosan gyűjtöd az Instagram követőid? Valamilyen stratégia mentén dolgozol, vagy csak hébe-hóba felteszel valami tartalmat. Egyenletesen nő az Instagram követőszámod?
(5p) - Van saját weboldalad? Akár épített, akár blog oldal. Ami a sajátod, ahol a szolgáltatásaidat, a tartalmaidat tudod kínálni a látogatóidnak, ahol a hirdetéseid érkezési oldalait el tudod helyezni.
(5p) - Van logód és egyedi arculatod? Az egységes arculat, ami alapján bárki azonnal be tud azonosítani, akár FB oldaladdal, akár a weboldaladdal, akár a névjegykártyáddal találkozik. Egységes színek, egységes betűtípus, egységes dizájn.
(1p) - Írsz rendszeresen blogot? Nem a rendszeres posztolásról van szó, ahol 2-3 mondatban írsz valamit, hanem a követőid számára értékes tartalomról. Cikkenként 3-400 szóból álló anyagról, amiben edukálod a követőid.
(5p) - Foglalkozol keresőoptimalizálással (SEO)? Amikor nem csak úgy irogatsz, hanem tudatosan építed a tartalmaid, hogy a Google keresőjében ott legyél a számodra legfontosabb keresési szavakra az első találatok között.
(5p) - Készítesz rendszeresen szakmai videókat? Nem arról van szó, hogy felveszel néhány percet a csoportos edzéseden, hanem olyan videókról, ahol a követőid számára értékes, használható videóanyagot kínálsz.
(5p) - Van Youtube csatornád? Tudatos stratégiával építed a követőtáborod és egyenletesen növekszik a száma?
(5p) - Építesz vendéglistát? (sms lista, email lista) A vendégeid jönnek, mennek, az érdeklődők átszaladnak a tartalmaidon. Van valami stratégiád amivel megszerzed az elérhetőségük, hogy a későbbiekben kommunikálni tudj velük?
(10p) - Szegmentálod a listádat? Vagyis a listádon külön kezeled az érdeklődőid, és az aktív vendégeid, vagy a különböző szolgáltatásod iránt érdeklődőket?
(4p) - Van csali anyagod, amivel a listádat építed? Letölthető e-book, vagy szakmai pdf, videós anyag, vagy komplett tréning. Olyan értékes anyag, amiért a látogatóid az elérhetőségükkel fizetnek.
(10p) - Készítesz podcast-eket? Olyan oktató jellegű hanganyagokat, amiket letöltés után utazás közben is tudnak hallgatni.
(1p) - Használod a Google, vagy a Facebook hirdetési felületét? Ha csak bejegyzéseket emelsz ki, akkor vedd a pontszám felét!
(6p) - Gyűjtöd a hirdetési felületeken a látogatóid (egyéni közönséget), akiknek megfelelő stratégiával ismét hirdethetsz? Ezt hívják remarketingnek.
(4p)
Nem elég tojást tojni, kukorékolni is kell. Lehetsz te a legjobb szakember, a legvonzóbb személyiség, a legügyesebb, legkratívabb csoportos, vagy személyi edző, ha nem tudnak rólad, ha nem hallanak rólad.
A legtöbb edző alulmarketingezett Magyarországon. Sajnos? Inkább a te szerencsédre. Te hol állsz jelenleg a fitnesz marketingeddel?
Pontszámok:
0-30 pont között: Gratulálok! Szuper edző vagy és látom, hogy szeretnél előbbre jutni, fejlődni, hiszen ha nem érdekelne, akkor nem készítetted volna el ezt a tesztet. Egyelőre még te is az alulmarketingezett edzők csoportjába tartozol, de már nem sokáig. Jó úton jársz, mert a probléma megoldásának első lépése a probléma felismerése. Tudod, hogy a marketingre szükséged van, de nem tudod, hogy hogyan kezdj neki? Szólj és szívesen segítek benne!
30-50 pont között: Ohh, szuper vagy! Te is tudod, hogy a kész jobb, mint a tökéletes! Tudatában vagy, hogy marketingre szükséged van és így fogsz érvényesülni a piacon. A számodra legfontosabb eszközöket próbálod minél jobban kihasználni és tökéletesíteni. Ha tudok valamiben segíteni, csak szólj!
50-60 pont között: Ejj ha, nem vagy semmi! Ha hiszed, ha nem, ezzel az eredménnyel az edzők kevesebb, mint 10%-ába tartozol. Nem csak szakmailag vagy a toppon, de a hallatsz is magadról. A marketinged szépen átgondolt, alkalmazod a számodra legfontosabb online marketing eszközöket, de még nem tudtad kimaxolni a lehetőségeidet. Jó úton jársz a siker felé, csak így tovább! Szólj, ha tudok segíteni a marketingedben!
60-80 pont között: Fogadjunk, hogy már sztáredző vagy! De legalább is egy hajszál választ el tőle. Fantasztikus tudatossággal építed a karriered és a branded. Remélem, hogy sok edző követ és vesz példát rólad! Így kell csinálni. Tudok én még itt segíteni? Ha igen, akkor csak szólj és megbeszélünk egy találkozót!
Ha szeretnéd folyamatosan kapni a fitnesz online marketing cikkeim, akkor csatlakozz a Fittoldalhoz! A csatlakozás részleteiről itt érdeklődj! https://m.me/fittoldal
Baráti üdvözlettel: Ofner László