Előszó

Ebben a könyvben megmutatom neked, hogyan gondolj másként a fitneszre. Hogyan gondolj másként vállalkozóként a vendégeidre, hogyan állj hozzá a munkádhoz, hogy az több legyen hétköznapi robotolásnál. Egy olyan utat mutatok, ami végigvisz a kezdetektől az önműködő pénztermelő szintig. A Marketing Út állomásain keresztül egy boldogabb, sikeresebb, állapotba juttatlak. Ez nem csak üres ígérgetés. Minden állomás kipróbált tapasztalatokra épített tudást tartalmaz. Semmi más dolgod nem lesz, mint hogy olvasás, tanulás közben beültesd a saját életed, a vállalkozásod ezekbe az állomásokba.

Brian Tracy 7 lelki törvényéből az egyik, az “ok és okozat” törvénye, mely kimondja, hogy gondolataink az okok, körülményeink az okozatok. Gondolatainkból fakadnak a cselekedeteink és a cselekedeteink következménye a minket körülvevő világ. Így, ha megváltoztatjuk a gondolkodásunk, akkor megváltoznak a körülményeink.

Ha szeretnél eredményesebb, sikeresebb lenni, akkor változtatnod kell az eddigi módszereiden. Változtatni kell a gondolkodásodon.

Nem az a legszebb, amikor már ott sem kell lenned a pénzkeresethez? Amikor lóbázod a lábad egy tengerparton koktélt szürcsölve, és hallgatod ahogy csilingel a telefonod, mert pénzed érkezik a bankszámládra? Egy idő után pedig már letiltod az értesítéseket, hogy ne zavarjanak a pihenésben, csak néha ránézel az egyenlegedre és örömmel veszed tudomásul, hogy egyre több pénz van rajta, működik amit felépítettél.
… és arra ébredsz, hogy bilibe lóg a kezed – mondaná Anyukám, de nem, ez nem csak álom. Ez a jövőképed is lehet, az üzleti célod, amit kitűzöl magad elé.

Ha az eddigi gondolkodásod, az eddigi cselekedeteid nem hozták meg a várt eredményt, változtass, változz! Tanulj, képezd magad, próbálj ki új dolgokat, fejlődj folyamatosan! Fejleszd a tudásod és a szolgáltatásod! Az eredmény nem marad el.

A 3. ipari forradalom gyermeke vagyok, az informatikai forradalomé. A középiskolámban találkoztam először számítógéppel. Akkora volt, hogy elfoglalt egy egész emeletet. Ott voltam, amikor a családok nappalijába először költözött be a személyi számítógép (ZX81, ZX Spectrum, Commodore 64). Nekem is volt. 1KB volt a memória kapacitása.

Ma a telefonom 32 gigabájtos, vagyis (32x1024x1024 = 33.554.432) több, mint 33 és fél millió ZX81 típusú akkori számítógép memória kapacitását hordom ma a zsebemen. Ennyit fejlődött az informatika 30 év alatt.

Számítástechnikai folyamatszervező az eredeti szakmám (az egyik). A folyamatszervezők voltak azok a muksók, akik elbattyogtak a gyárba, vagy irodába és feljegyezték, hogy a szakibácsi, vagy a titkárnéni milyen kockás füzetben vezeti az adatokat. Megtanultuk, hogy milyen bizonylatokon kell rögzíteni a raktározást, a számlázást, a készletnyilvántartást, hogy az felvihető legyen a gondolkodó masinába, a ­szá-mí-tó-gép-be.

Folyamatábrákon terveztük a programlépéseket, a rendszert, amit utána a programozók fordítottak le a számítógép nyelvére. Volt amit szerettem, volt amit utáltam, de eszembe nem jutott, hogy a szakmámban maradjak.

“Haskó, Ofner, Wojticzki velem alszik egy szobában!” – jelentette ki Bányi tanár úr, az osztályfőnökünk  osztálykiránduláskor. Jó gyereket lehettünk mi? Tojtunk mi a számítógépekre, csak azon járt az eszünk, hogy túléljük az iskolaéveket és ha már ott kell lennünk, akkor a magunk bevállalós módján töltsük el vidáman az időnket.

Nem volt Facebook, Snapchat, de még internet, sőt mobiltelefonunk sem. Volt viszont gitárunk, és kazettás magnónk, könyveink, papírunk tollunk és színes fantáziánk.

A most felnövő generációk a filmekből az internetről, készen kapják azokat a képeket álmokat, amiért mi az agytekervényeinket keményen megdolgoztattuk. Ezt nagyon rossz szemmel nézem.

Én képes voltam az íróasztalomnál ülve órákon keresztül játszani néhány üveggolyóval és dobókockával, vagy napokon keresztül csak ­olvasni. Így lett nyitott és színes fantáziám, amit a mai napig kamatoztatok a marketingben. Apu volt, hogy ötletgenerátornak hívott, mert minden napra jutott egy ötletem. A megvalósítással voltak problémáim, de az ötletelés, a fantáziálás mindig nagyon ment. Tudod, a jó ötlet alapja a sok ötlet!

Visszatekintve, a jelenlegi helyzet azért érdekes, mert nem csak, hogy informatikus lettem, de a munka amit jelenleg végzek nem más, mint a számítástechnikai folyamatszervezés.

Jelenleg marketing folyamatokat ültetek online rendszerekbe és sokszor előjönnek az egykori tanítások. Ezúton szeretném megkövetni a tanáraimat és köszönetet mondani nekik!

Köszönettel tartozom továbbá azoknak, akik tanításaikkal segítettek másként gondolkozni. Pongor Juhász Attilának, Wolf Gábornak, Weiser Istvánnak, Domán Zsoltnak és Szőke Andrásnak (az Online Katapultos srácoknak), Zajkó Rolandnak és külföldi tanítóimnak, Bob Proctornak, Dan Sullivanek, Brian Tracynek, Napoleon Hillnek, Jeff Walkernek.

Tanításaikkal segítettek másként nézni a dolgokat, megváltoztatták a gondolkodásom. Nem volt nehéz dolguk, mert mindig nyitott voltam az újdonságokra, sőt. Mindig piacvezető eszközöket használtam, mindig vonzottak a technikai vívmányok.

Egy másik szakmámban, (30 éve) hivatásos lemezlovasként már akkor sikeresen értékesítettem a DVD disco műsorom, amikor még arra alkalmas eszköz sem volt. Az első diszkózásra alkalmas DVD-k megjelenésekor így Én lettem az új eszközök itthoni nagykövete. Pioneer Pro Dj-ként végigturnéztam Magyarország legnagyobb klubjait.

Mindig kerestem azokat az újdonságokat amikkel mást, jobbat, egyedibbet tudtam nyújtani, amiért úgy tudtam lelkesedni, mint egy gyermek amikor megkapja az új játékát.

Azokra a gondolatokra és marketing trükkökre amiket e könyvbe összeállítottam neked, úgy tekintek, mint valami szent grálra, amit legszívesebben mindenkivel megosztanék. Elképesztő, hogy hogyan tudtam működni eddig e tudás nélkül. Talán ösztönből?

E könyvben nem csak összeszedtem mindazokat a marketing tanításokat amiket kaptam, kipróbáltam és működtek, hanem rendszerbe foglaltam őket. Megmutatom hogyan építsd fel a saját vállalkozásod online marketing stratégiáját. Időrendi és logikai sorrendbe helyeztem a Marketing Út egyes állomásait, csak követned kell őket.

Ha előadást tartasz olyan témáról beszélj amiért lelkesedni tudsz. Egy előadásom előtt gondolkoztam el azon, hogy miért szeretem az online marketinget. Így e könyvet is ezzel szeretném kezdeni. Mi az ami miatt lelkesedem az online marketingért? Két dolgot tudok mondani ami magával ragadott és elvarázsolt.

Az egyik a gondolkodásmód megváltoztatása. Más szemmel tudom nézni a vállalkozásokat, sőt saját magam is. Mondhatom, hogy megváltoztatta az életem. Az emberek motivációja sok mindent megmagyaráz az életben. A marketing pedig nem szól másról, mint arról, hogy ha ismerjük az emberek gondolkodásmódját, ha tisztában vagyunk a motivációjukkal, akkor hatni tudunk az érzelmeikre és irányítani tudjuk a őket. Ez egyfajta hatalmat jelent amivel lehet élni és visszaélni is.

A másik dolog amiért a lelkesedésem az egekbe szökött, az automatizáció. Ahogy írtam, mindig nyitott voltam a technikai újdonságokra. Az első diszkó műsorom szórólapjait még kézzel rajzoltam, fénymásolóval sokszorosítottam és a Nyugati téren osztogattuk barátaimmal. Ma is hasonló szórólapokat osztogatok, de már digitális formában, az interneten.

A számítástechnika és az internet ma a világ legnagyobb hatástöbbszöröző eszköze. Egy elkészült blog bejegyzést elég egyszer megírnod, hogy az százezrekhez, milliókhoz eljusson. Felkerül a világhálóra és a nap 24 órájában ott van, hogy dolgozzon neked.

Elég, ha valaki követni kezdi az írásaid, vagy a videóid és már működik is az automatizmus. Innen csak a fantáziád szabhat határt, hogy milyen speciális automatizáló eszközöket használsz fel. Pl: automatikus hírlevélküldő rendszerek, online reklámok, chatbotok, stb…

Arra kérlek, hogy tarts nyitva az elméd, és próbáld saját magad elképzelni a Marketing Úton!