Mit kell tenned, ha nem tudsz bankkártyával fizetni 2021.01.01-től? Nem csak a Fittoldalhoz, más webáruházhoz is segítség lehet az alábbi írás.
A bankok 2021 január 1-től bevezették a kétlépcsős (szigorított) fizetési jóváhagyást az internetes vásárlások esetében. Én is most tapasztaltam, amikor jelezték nekem és teszteltem a Fittoldalon. Elsőre az én kártyáimat is elutasította a rendszer. Kinyomoztam, megoldottam, leírom, hátha segítség lehet neked is.
Az új, szigorított rendszerben a bankkártyás fizetésnek két feltétele van:
1. A webáruház (jelen esetben a Fittoldal) fel legyen készítve a kétlépcsős fizetési jóváhagyásra. Ez nálunk megtörtént, a Fittoldalon működik ez a rendszer.
2. A bankkártyád regisztrálva legyen az internetes biztonsági kód használatára. Ezt a bankodnál, vagy a bankod oldalán vagy az alkalmazásában tudod regisztrálni.
Én OTP ügyfél vagyok, letölttöttem a legfrissebb Smartbank alkalmazást a telefonomra és abban regisztráltam a kártyáimat az internetes biztonsági kódra. Ezt követően teszteltem. Kb 15-20 percre volt szükség, hogy a kártyámat regisztráltnak lássa a rendszer.
A pénztárnál, a fizetéskor felugrott egy ablak, amiben jelezte a rendszer, hogy jóváhagyásra vár. Ezzel egy időben kaptam egy üzenetet a Smartbank alkalmazásomból, hogy hagyjam jóvá a tranzakciót. A programba belépve található egy „Kártyás tranzakció”, itt kellett jóváhagynom a vásárlási összeget.
Értesülésem szerint volt, akinek egy mező ugrott fel, amiben a telekódját kellett megadnia, így nem volt szükség a Smartbank alkalmazásra.
Arról még nincs információm, hogy más bankoknál hogyan működik a rendszer, de gondolom hasonlóan. Mindenesetre a Fittoldalon már tudsz fizetni a kétlépcsős engedélyezési módon.
OTP:
https://www.otpbank.hu/portal/hu/Hirek/Online_fizetes_valtozas
Erste Bank:
K&H:
CIB bank:
https://www.cib.hu/Maganszemelyek/bankkartyak/3d_secure.html
Raiffeisen bank:
https://www.raiffeisen.hu/maganszemely/elektronikus-szolgaltatas/eros-ugyfelhitelesites