Lényeges kérdés, hogy hogyan lesz pénz az online edzéseidből. Ezzel a kérdéssel egyszer már foglalkoztunk, érdemes elolvasni a korábbi cikket, mert egy csomó hasznos, azonnal használható tippet tartalmaz. Mivel folyamatosan kapom a kérdéseket ezzel kapcsolatban, ismét elővettem a témát.

A karanténra való tekintettel átmenetileg ismét nyilvános a cikk. Így is szeretnék segíteni az edzőknek. Itt szeretném megköszönni a Fittoldal tagoknak a rendszeres támogatást, amivel hozzájárulnak ahhoz, hogy ezeket a cikkeket megírhassam.

 

Az első szabály: Amit eddig ingyen kapott a vendég, azért soha többet nem akar majd fizetni.

Lehúzásnak fogja megélni, hogy ami eddig ingyenesen elérhető volt, vagyis “járt neki”, azért most fizetnie kell. Minden úgy fog működni, ahogy azt az elején bevezeted. Ha ingyenesként indítottad, akkor a vendégeid már nem fogják jó szemmel nézni, ha fizetőssé teszed. Ha kezdettől fogva díjmentesen indítottad, akkor azzal helyből bekategorizáltad a szolgáltatásod értékét. Amiért nem kell fizetni, ami ingyen van, az értéktelen, de legalább is alacsony értékű. Értéktelen szolgáltatásért pedig nem fognak fizetni.
Mit tehetsz ilyenkor? Indíts egy új szolgáltatást! Indíts egy új programot! Ha eddig online edzésed volt, akkor holnaptól indítsd el az “Extra-turbó-mega-giga online személyre szabott fittprogramot”, amiben valóban többet kell nyújtanod, mint eddig. De megéri.

Ha fizetős szolgáltatásban indítottál egy magas áron, akkor lehet, hogy kevés vendéged volt az elején, de azonnal kialakult az emberek fejében egy értékképzelet. Ami drága, az értékes. Ha később olcsóbban adod, akkor örülni fognak, hogy az értékes termékhez olcsóbban hozzájutottak.

Második szabály: Edukáld a vendégeid!

Nem értik a vendégeid, hogy miért kell fizetniük egy olyan szolgáltatásért, amit ingyen is megkapnak máshol az interneten:

Tudod, hogy miért nem értik? Azért, mert nem magyaráztad el nekik. A vendégeket edukálni (tanítani) kell! Nem csak azt kell megtanítani nekik, hogy mit egyenek, hogy hogyan mozogjanak, hogy hogyan kell egy gyakorlatot pontosan végrehajtani, hanem azt is meg kell nekik tanítanod, hogy miért vagy te a legjobb választás a számukra. Magyarázd el, hogy miért téged válasszanak a sok ingyenes felület helyett.
Mert te speciálisan az ó problémájukkal foglalkozol. Mert Te ismered őket és célzott edzésprogramot állítasz össze. Mert ismered minden vendéged igényét és annak megfelelően dolgozol. Ezt az internet egyéb ingyenes felületén nem kapják meg.

Harmadik szabály: Magyarázd el, hogy miért fizetnek!

Nem értik, hogy mi nehézség van abban, hogy ugrálsz a nappalid közepén, miért fizetnének ezért. Mert nem tudják, hogy:

  • neked olyan telefont kellett venned, ami képes jó minőségben streamelni
  • venned kellett fejmikrofont, és keverőt, hogy jó minőségű legyen a hang
  • Lámpá(ka)t, állványt, kábeleket kellett venned a közvetítéshez
  • venned kellett egy hangfalat, hogy te is halld a zenét
  • gyors internetre kellett előfizetned, hogy stabil legyen a közvetítés
  • be kellett szerezned egy laptopot, hogy vissza tudd nézni az adást
  • elő kellett fizetned a stream szolgáltatónál, hogy közvetíteni tudj
  • csak a megváltozott körülmények miatt, te már kb. 100-300.000Ft-ot beleöltél ebbe, hogy a vendégeid online ki tudd szolgálni, miközben a bevételed elmaradt
  • zenéket kellett beszerezned, amiket nem tilt le a szolgáltató
  • weboldalt kell üzemeltetned, fizetned kell valakit, aki karbantartja, aminek szintén költségei vannak
  • hirdetést kel futtatnod, hogy népszerűsítsd a szolgáltatásod, ezek a kiadások további több tízezres, vagy több százezres költséget jelenthetnek
  • a bevételeid után adóznod kell, KATA adózási formánál akkor is, ha nincs bevételed
  • ha szabadságra mész, ha lebetegszel, senki nem fizeti meg neked a kiesett bevételt
  • a villanyszámláról, a fűtésről és az éveken át tartó tanulásról, gyakorlásról, meg már nem is beszélünk…

Összegezve: A vendégednek fogalma sem lesz róla, hogy miért kell fizetnie, amíg el nem magyarázod neki. Ők ezeket nem gondolják végig, csak azt látják, hogy a Youtube tele van ingyenes anyagokkal, amiért neked most fizetnie kellene. EDUKÁLD! Tanítsd meg nekik, mondd el, hogy mennyit ér számukra egy ingyenes Youtube anyag és miért kell fizetniük nálad!

Negyedik szabály: A lojalitás kifizetődő

Valóban nincs könnyű dolgod. Eddig csak a helyi konkurenciával kellett számolnod.  Konkurenciád volt a szomszéd utcában, vagy a kerületben, 30 perces utazási körzetben elérhető többi edzőterem és oktatója. Most viszont, hogy kiléptél az online térbe, hirtelen ott találod magad a küzdőtéren. Egyszerre lettek konkurenciáid a Youtube-on edzést tartó amatőrök százai és az USA-ból közvetítő, világszínvonalon dolgozó csapatok.

Hirtelen azt veszed észre, hogy eltűntek a vendégeid. Hová tűntek?
Nem kell utazniuk, csak átkattintani egy másik weboldalra, egy másik edzés közvetítésre. Mivel nincsenek földrajzi akadályok, így egy kattintásra vannak több ezer online edzéstől, csak győzzenek válogatni. Hogyan fogod meggyőzni őket, hogy téged válasszanak? Itt lesz meg az eredménye, ha szoros kapcsolatot ápoltál a vendégeiddel. Itt kerülnek elő olyan fogalmak, mint lojalitás, összetartás, segítségnyújtás, barátság. Igen, te is kérhetsz segítséget a vendégeidtől. Egy csapat vagytok, tartsatok össze! Te segítesz nekik, ők segítenek neked életben, talpon maradni.

Ha a vendéged tudja, hogy
– mi a küldetésed,
– ha azonosulni tud a céljaiddal,
– ha a céljaid az ő problémájára nyújtanak konkrét megoldást,
– ha a saját fejlődését, gyógyulását, fogyását, erősödését akkor látja biztosítottnak, ha téged segít,
– ha érzi, tudja, hogy te minden követ megmozgatsz, hogy a segítségére legyél, hogy érte dolgozol,
akkor fizetni fog a szolgáltatásodért és nem fog elcsavarogni másfelé az interneten.

Ötödik szabály: A régiek mennek, az újak jönnek

Nem való mindenkinek az online edzés. A gyerek visít a szobában és futkos a vendéged körül, ezért nem tud edzeni, koncentrálni. A másik vendéged egyszerűen megfeledkezik róla, hogy mikor kell bekapcsolnia a laptopot, a harmadik vendéged a technikával nem tud megbirkózni, míg a negyedik vendéged éppen elveszítette a munkáját a korlátozások miatt. Minden vendégednek lehetnek olyan problémái (nagy valószínűséggel vannak is), ami miatt nem fog résztvenni az online edzéseken, ami miatt lemorzsolódik. Nem kell kétségbe esni. A célunk az, hogy jöjjenek mások. Ha jól dolgozol, nem tőled fogja a konkurencia elszipkázni a vendégeket, hanem te fogod elcsábítani a nézőket másoktól. Ehhez viszont kőkemény marketingre lesz szükséged.

Én ebben segítek neked a cikkeimmel, a tréningjeimmel, konzultációimmal.